Åter tillbaka på jobbet efter en lång semester där jag för det mesta lyckats hålla tankarna borta från jobbet. Nu känns det riktigt bra att sitta här och knappa på tangenterna igen och jag hoppas verkligen jag kan/hinner göra någon nytta för några av er innan projektet tar slut. Idag har jag hittat ett blogginlägg som handlar om hur man kan använda sig av digitala verktyg i språkundervisningen. Det är Sofia Arvidsson från Smedingeskolan berättar om hur hon gör och varför. Intressant läsning för vilken lärare som helst att ta del av. Digitala verktyg är verkligen inget abra kadabra och mumbo jumbo men det är definitivt inte heller något saliggörande. Men jag vill däremot här och nu påstå att digitala verktyg är MÖJLIGGÖRARE. Det visar, om inte annat blogginlägget om. Digitala verktyg möjliggör varierande metoder och arbetssätt som stöder lärandet och därmed också resultat.

