Nu har vi då hållit Dialog 2012 och än så länge har det lämnat en god eftersmak. Seminariet löpte på bra och smärtfritt rent logistiskt. Men jag märkte att deltagarna hade mycket att prata om mellan föreläsningarna och jag önskade att de hade haft mera tid för de diskussioner som startades. Jag är övertygad om att det fanns en del pedagogiska samtal här och där.

Tyvärr hann jag inte delta i mera än två hela föreläsningar (Nacka kommun och Troedson) men det jag hörde var jag riktigt nöjd med. Men det var många som öste beröm över de andra föreläsningarna också och det känns skönt att höra. Jag hoppas vi/någon kan återkomma om ett år med ett liknande seminarium!

Nu skulle det gälla att få tag på alla tankar och idéer som uppstod under dagen och det är kanske inte så lätt. Ett sätt är att gå in på projektets wiki http://seminariumaland.wikispaces.com/ och lägg in era reflektioner så att andra också kan ta del av dem.

Nu hoppas jag att föreläsarna också tyckte att det var trevligt att besöka Åland och dela med sig av sina åsikter och erfarenheter.

Nu får vi se fram emot SETT i april och hoppas vi blir ett trevligt gäng som åker iväg.

 

