Som samordnande examinator inom MIP har jag nu haft fördelen att vara på tre olika Kick off inom tre veckor. Det är nu båda profilerna inom Sjöfart och dessutom Livstil och Hälsa som har introducerats på bred front. Resultatet är att det redan ramlat in uppgifter på både på nivå 1 och 2. Efter att också ha kollat in inlämningssidorna inom grundskolan kan jag konstatera att antalet på nivå 1 har ökat rejält och att det likaså dyker upp 2:or där. Att alla inte är odelat positiva är förståeligt men jag har inte hört någon klaga över att det är bortkastad tid utan tvärtom, att det är ett lättförståeligt och bra material. Så skolverket i Sverige får ta åt sig äran när det gäller den biten.

Samtidigt tänkte jag släppa namnet på en föreläsare till seminariet den 19 januari. Jag tror jag inleder med Dan Åkerlund som kommer att prata om publicistiska arbetssätt i skolan. Dan är knuten både Karlstad universitet och Åbo akademi i Vasa. En presentation av honom hittar du här men han upprätthåller också en blogg som heter Publicering från klassrummet.

Följ bloggen så kommer fler avslöjanden nästa vecka.

