Det har nu gått en vecka sen semestern tog slut och en hel del har gjorts inom projektet. Dels har jag skapat en del webbsidor i syfte att sprida information (se inlägget ovan) och dels har jag börjat förbereda olika tillfällen.

En kurs i excel för ekonomer erbjuds just nu ekonomerna och skall förhoppningsvis genomföras ännu under hösten. Den 20 september kommer MIP-testgruppen att få sina diplom på ett MIP-seminarium och jag hoppas vi får några av våra egna lärare att berätta om hur de jobbar med digital teknik i skolorna.

Det finns också tankar på att genomföra en försöksverksamhet eller en typ av projekt inom projektet i syfte att ta fram undervisningsmetoder där digitala verktyg berikar undervisningen och stöder lärandet. Vi får se var vi landar med den verksamheten. På gång just nu är också en jämförelse mellan de enkäter de studerande har fyllt i år 2008 och 2011. Till min glädje kan man läsa ut att datoranvändandet ser annorlunda ut idag jämfört med när projektet startade. Jag återkommer med resultat när analysen av resultaten är klar.

Nu förkortar jag arbetsveckan och tar ut en semesterdag på fredag. Men på måndag är jag tillbaka igen.

//Carola

